El juguet preferit de la societat civil catalana

29 Ene

Els poders fàctics “catalans” tenien un plà. I no pararán fins a fer-lo realitat. Ens ho explica @FilosofiaCruyff amb tot detall:

1. Rosell anuncia el 18/04/13 que se presentará a la reelección. Ese anuncio, con tanto margen, enseñaba el plan lejano del club.

2. La familia de Rosell es una de las que maneja los resortes de Barcelona. Club y ciudad. Laporta lo sabía y lo “ficha”. No se conocen antes.

3. Conocer al Rosell persona es fundamental para entender su gestión.Toda se orientó al Nou Camp Nou. “La decisión más importante del club”.

4. Explota el caso Neymar y hay una preocupación: la cara del proyecto “Nou Camp Nou” puede pasarse muchos meses de juzgados. Paso atrás.

5. Ante esto no queda otra: Sandro debe dar un paso al lado. Así se lo hace ver la junta, con miembros quemados desde hace semanas.

6. Rápidamente se maquilla la decisión: amenazas (que hace 2 meses que se han producido), desgaste del cargo, etc. No se habla de Neymar.

7. Fundamental ahora la figura de Bartomeu. “La otra mitad de Rosell” amigo del alma. Fundamental para asegurar el proyecto del campo.

8. Barto rápidamente marca las cartas: “aunque me imputen no dimitiré” y garantiza que los resortes de Rosell desde fuera se cumplan dentro.

9. Vilarrubí explota: es consciente de que él debería ser el President,pero está más lejano a Rosell. Recuerda al Ferrer-Godall con Laporta.

10. Centrémonos en el Nou Camp Nou: obra faraónica (remodelación de 600M) cuando esta misma junta detuvo la obra de Norman Foster (250M).

11. En la RdP donde hablan del Nou Camp Nou hablan vagamente. Proyectos algo huecos y sin hablar de plan de financiación claro.

12. Retrocedamos en el tiempo: 26/09/11 Qatar Foundation patrocinará Barça, el mas potente del fútbol… y cerrado (casi) clandestinamente.

13. En breve pasa a convertirse en Qatar Airways, primer patrocinio comercial “de iure” de la historia del club.

14. No solo eso:empiezan a aparecer anuncios conjuntos, imágenes vinculadas, exteriores…unión total. Simbiosis que desborda un patrocinio.

15. Lo que hoy llaman Nou Camp Nou, mañana será CAMP NOU QATAR AIRWAYS. Esa es la financiación que cerrará un vínculo global. Jugada final.

16. Se cierra el círculo: todo el plan (da igual Rosell, da igual otra planificación) es el Camp Nou Qatar Airways. ¿A dónde va el camino?

17. Al REFERENDUM sobre la remodelación del club. CLAVE DE BÓVEDA de la junta. Y ahí sí decide el Soci. Elecciones encubiertas.

18. Ni City, ni Liga ni nada, ese referendum lo marca todo. Si el Soci vota NO se deberían ir (no les queda nada) y habrá elecciones.

19. Así que el Soci, como no puede ser de otra forma, manda. Y aquí le acabamos de mostrar toda la información para que valore. Reflexionen.

Qatar

La cirereta al pastís la posa @jordifinestres al seu article d’ahir a Nació Digital. Aqui us deixo el més destacat, per llegir-lo al complet:  http://www.naciodigital.cat/opinio/7582?utm_source=&utm_medium=&utm_campaign=&utm_source=hootsuite&utm_campaign=hootsuite

“Què havia passat entre la imatge d’unitat barcelonista de l’acte de presa de possessió o del Gamper i la convocatòria d’aquella assemblea? Què havia passat entre la complicitat dels dos presidents i l’inici d’una intensa campanya difamatòria, per part especialment de La Vanguardia i Mundo Deportivo, contra Laporta i la seva junta en els dies previs a l’assemblea acusant-los de gairebé tots els mals del barcelonisme?

Una persona amb molt de pes de l’anomenada societat civil catalana ho va desvelar en un sopar amb amics i coneguts de l’establishment: “A Rosell li vam haver de recordar que no l’havíem ajudat perquè ara fos amic de Laporta”. Els d’aquella taula són els que no perdonaren a Laporta que mai no s’agenollés a un poder acostumat a fer i desfer, a un poder que avantposa els seus interessos al del país i al del club. Són els que es van perjurar que mai més tornarien a tenir un president del Barça fora de control. Del seu control. Un president desacomplexadament independentista, un president desacomplexadament desobedient amb els poders fàctics.

A Rosell li recriminaren aquells somriures amb Laporta a la gespa del Camp Nou, l’advertiren que no estava allà per homenatjar Laporta ni cap acció de govern de Laporta en els set anys al capdavant del FC Barcelona. Roma traditoribus non praemiat, per entendre’ns. Rosell obeí. I el Barça es fracturà.”

Així están les coses nanos. I ara, com diu Santi Nolla a EMD, limiteu-vos a cantar els gols i feu poquetes preguntes. Ja s’encarreguen ells de la resta.

Anuncios

2 comentarios to “El juguet preferit de la societat civil catalana”

  1. Kodru 30 enero, 2014 a 23:08 #

    Jordi Finestres també és un futurible candidat? O vendria de la mà d’un altre?

  2. Lenny 31 enero, 2014 a 6:04 #

    Era el cap de premsa de Joan Laporta, Se suposa vindría amb la seva candidatura, si es dona el cas.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: